Monday 3 December 2018

Sehari di bird park Kuala Lumpur

Selamat datang ke blog saya, hari ni sy nak share pasal lawatan di taman burung mula2 kita ke pintu depan ini tempat beli ticket hari untuk malaysian Rm20 dan pelancong asing Rm70. Waktu skg ni musim cuti sekolah dan pelacong luar dan dalam negara ramai yang memenuhi taman burung di Kuala Lumpur. jom kita tgk gambar2 di dalam taman burung ni.

beratur di sini ye kalau nak beli tiket.

Lobby taman burung, kalau duduk sini je macam tak datang kn hahaha. dan kalau lepas ambik gambar pastu edit sambilminum kopi ok la kn hehehe. Taman burung ni kalau nak datang jalan kaki pun best sebab jalan bawah pokok dan tak panas pun ini taman yang bersejarah sejak dari zaman British lagi taman ni dah ada. 

Lobby ruang menunggu 

Ada lagi 1 transport yang menarik boleh pengunjung gunakan keta ni kita panggil tram dan kelajuan dia sangat selamat hanya 10-20 km sejam bagus tak ? hahaha mmg tak cedera kalau accident kn.

tram di taman ni Kuala Lumpur

Depan lobby ini ada water fountain sambil tunggu kawan sedara mara anda boleh duduk depan ni sambil bagi makan ikan dalam kolam ni, dan di kedai yang ada depan ni ada jual makanan ikan. 

kura2 pun boleh jadi kerusi 
So skg kita masuk dalam taman bird park ni apa yang kita boleh lihat dalam ni, dan untuk pengetahuan korang taman ni dalam sangkar yang besar. Dia punya sangkar top 5 terbesar di asia. 


map KL bird park 
 Di sini terdapat lebih dari 3000 ekor burung dan lebih dari 200 jenis burung terdapat di sini, dan keluasan dia lebih dari 20 ekar. dan suasana di sini sangat hijau dan segar dan tahi burung pun terdapat merata2 hahaha.

dari bahagian best je kn

waterfall pun ada ye 

Ini laluan keluar ke pintu keluar ke luar 

























                           
bersambung











No comments:

Post a Comment